8-10 B2B leads per maand voor high-end fitness product.

8-10 B2B leads per maand voor high-end fitness product.

In samenwerking met Fitbrand hebben wij een interessant project opgepakt voor een klant op de Duitse markt: Pixformance. In deze uitgebreide case leggen wij uit hoe dit verliep en hoe de klant dit ervoer!

De klant & opdrachtgever

Als oprichter en CEO van Fitbrand – hét reclamebureau voor fitness, sport en health concepten – werd Peter van der Steege twee jaar geleden door het Duitse merk Pixformance gevraagd om hun merk ook op de Nederlandse kaart te zetten. Pixformance leverde hun innovatieve fitness apparaten al in de Duitstalige markt, en die apparaten moesten nu ook de Nederlandse fitnessmarkt gaan veroveren.

“Met Fitbrand zorgen we ervoor dat het merk van onze klanten als een huis staat: we zetten het complete merk of concept op,” vertelt Peter. “Wij zijn dus meer gespecialiseerd in branding en design en minder in het opzetten van online marketing campagnes om bezoekers en leads te genereren. We vonden de vraag van Pixformance echter een mooie uitdaging. Bovendien wilden we wel eens ervaren hoe het is om een merk ook online in de markt te zetten.”

Het belangrijkste doel? Zorgen dat de accountmanagers van Pixformance voldoende goede leads binnen zouden krijgen. Met ‘goede leads’ werden sportschool eigenaren bedoeld, die interesse hadden getoond in een Pixformance Station. Een Pixformance Station is een vrijstaand sporttoestel dat effectieve trainingen op maat geeft aan een gebruiker. Het toestel biedt namelijk meer dan 150 trainingen aan, analyseert tot op detail de uitvoering van de bewegingen én geeft live digitale feedback.

Dat doel bleek – op z’n zachtst gezegd – een behoorlijke uitdaging. In de eerste plaats omdat de fitnessbranche een enorm concurrerende markt is. In de tweede plaats omdat de Pixformance Station een innovatief product van hoogwaardige kwaliteit is. Dat betekent ook dat het een vrij forse investering vraagt van een sportschool eigenaar. “Om die reden was het voor ons extra belangrijk de juiste partner te vinden”, vertelt Peter. “Iemand die ons kon helpen om het product ijzersterk in de markt te zetten én de juiste leads aan te trekken.”

“Tijdens de gesprekken die ik met Marc voerde gaf hij zinnige tips die ik nog niet van anderen had gehoord”

Peter van der Steege

Een hele zoektocht naar een goede online marketing partner…

Peter’s zoektocht ging niet meteen van een leien dakje. Hij vertelt: “Voordat we met Marbles Marketing in contact kwamen, hadden we al met twee partijen samengewerkt. Die brachten niet wat we nodig hadden. De campagnes leverden te weinig resultaat op. Bovendien kregen we onvoldoende inzicht in concrete resultaten en de kwaliteit van de verbeteringen”. In het vervolg van zijn zoektocht naar een goede partner, had hij dan ook geen enkele behoefte om een verkeerde keuze te maken.

Via via kwam hij bij Marbles Marketing terecht. “Tijdens de gesprekken die ik met Marc voerde gaf hij zinnige tips die ik nog niet van anderen had gehoord,” vertelt Peter. “Bovendien had hij veel creatieve ideeën. Ik had er meteen een goed gevoel bij.”

De start van een mooie samenwerking

En zo begon de samenwerking tussen Fitbrand en Marbles Marketing. We gingen voor ze aan de slag met:

 
  • Het opzetten van slimme advertenties in zoekmachines op relevante zoekwoorden (SEA)
  • Het inzetten van remarketing advertenties + RLSA
  • Het aanmaken van Facebook advertentiecampagnes gericht op sportschooleigenaren
  • Het optimaliseren van de website en landingspagina’s voor zoekmachines (SEO – onder andere door middel van link building)
  • Het optimaliseren van de website om de conversie te verhogen (om het percentage bezoekers dat leads wordt zo hoog mogelijk te krijgen)Om de twee weken ontvingen Peter en zijn team van ons een rapportage waarin we lieten zien wat de resultaten van bovenstaande campagnes waren. Wat ging goed, wat kon beter? Wat gaan we voor de komende periode aanpakken en om welke redenen?

En dat werd gewaardeerd. “De eigenaresse van Pixformance heeft Informatica gestudeerd, zij is gefocust op cijfers en prikt heel snel door ‘online marketing geblaat’ heen”, vertelt Peter. “Bij Marc was dat absoluut niet het geval. Hij is analytisch, ziet snel wat fout gaat en wat je beter kunt doen én onderbouwt dat met concrete cijfers.”

Het resultaat: 8 tot 10 kwalitatief goede B2B leads

Het belangrijkste resultaat? Maandelijks kwamen er zo’n 8 tot tien kwalitatief hoogwaardige leads binnen. Het doel werd daarmee – ondanks alle uitdagingen – ruim behaald.

Daarnaast zijn we best een beetje trots op de andere behaalde resultaten:

ROI van 1:20

Een Return on Investment van 1:20: elke euro die werd geïnvesteerd leverde zo’n 20 euro op

20% vaker

Er werd 20% vaker gezocht op ‘Pixformance’ in zoekmachines in Nederland en Duitsland

2 Miljoen

De Pixformance website kwam per maand meer dan 2 miljoen keer voor in zoekmachines

“We zijn beiden – wij van Fitbrand en de eigenaresse van Pixformance – heel tevreden over de resultaten. Marc heeft ons ontzettend geholpen. Hij is creatief en behulpzaam. Een aardige jongen die ongelofelijk veel energie heeft om nieuwe dingen uit te proberen en te leren. Bovendien is hij een verbinder met andere mensen. Heel prettig samengewerkt!”

Peter van der Steege

Enkele ingezette beelden

Ben je er klaar voor om online succes te behalen voor al je vestigingen?