ONTDEK ALLE INS & OUTS VAN GOOGLE ADS

Premium Google Ads Training

Haal je net niet je doelen? Het idee dat je continu achter de feiten aan loopt met je Google Ads kennis? 

Goed nieuws. Je bent op de juiste plek. 

toads_banner_homepage

Haal jij maximaal rendement uit je campagnes?

Laat ons je dan vertellen over onze Google Ads cursus. Deze zal leiden tot meer resultaat uit je campagnes, efficiëntere investering van je tijd en een boost in kennis.

Adverteren in Google niet een vak dat wordt gegeven tijdens een opleiding. De kans is groot dat je zonder voorkennis in een marketingrol komt waarin je campagnes gaat managen. Dat is snel overweldigend. 

Daarnaast is online adverteren is ontzettend competitief. De advertentieruimte is beperkt en het is vechten om de aandacht. Ga je niet met de juiste kennis te werk, dan ga je de wedstrijd niet winnen.

Goed nieuws, though. Je bent op de juiste plek. 

Wij, Marc en Edwin, gaan je naar het volgende niveau helpen. Je leert van ons hoe je ambitieus realistische targets stelt, hoe je ze correct doormeet en vooral hoe je ze realiseert. Na deze training weet je hoe je campagnes gestructureerd opzet en optimaliseert voor consistente groei van resultaat.

Specifiek betekent dit dat je onderstaande gaat leren:

  • In een spreadsheet targets voor een jaar vooruit maken
  • Doelen meten in Analytics en Google Ads
  • Hoe adverteren in Google Search, Display, Shopping en Youtube en Bing Ads werkt
  • Gestructureerd campagnes opzetten waar je overzicht op houdt
  • Advertenties schrijven die werken
  • Tests voor advertenties opzetten
  • Doelgroepen maken en koppelen aan campagnes
  • Welke advertentiesextensies er zijn en hoe je ze toepast
  • Welke biedstrategieën er zijn en welke je wanneer gebruikt
  • Het belang van het conversieratio en je invloed hierop
  • Waarom en hoe je de beleving ná de klik optimaliseert
  • Hoe je effectief campagnes blijft optimaliseren

Dit alles leer je in twee dagdelen. We houden de groepen bewust klein, zodat er veel ruimte is voor vragen en om persoonlijke cases te behandelen. 

Dit zeggen cursisten

  • Onlangs heb ik de Google Ads training van Edwin en Marc gevolgd. Een training voor zowel beginners als gevorderden. De training is zeer uitgebreid en omvat alle aspecten van Ads, dat maakt de training zo compleet. Er is veel aandacht voor de praktijk en jouw eigen vraagstukken. Na de training ben je direct klaar om de slag te gaan. Het is daarnaast ook fijn dat je altijd even terug kan vallen op het online platform dat gecreëerd is. Mocht je twijfelen over het feit dat de training online plaats vindt, dan kan ik je verzekeren dat dit absoluut geen struikelblok is en beide er voor zorgen dat er een zeer prettige (online) sfeer hangt. Absolute aanrader dus als je meer over Google Ads te weten wilt komen!

    Lindsay Remark
    Lindsay Remark JBS Multimedia

Planning van de training

Blok 1

Targets opstellen, de verschillende netwerken en leren meten

Je leert welke data je gebruikt om targets op te stellen en hoe je deze bijhoudt in een dashboard. Daarna vertellen we je alles het de netwerken die je gaat inzetten: het zoeknetwerk, het displaynetwerk, YouTube en Shopping. Tot slot leggen we je uit hoe je alle informatie correct meet.

Blok 2

Campagnes opzetten, accountstructuur en advertenties maken

In dit blok leer je hoe je campagnes opzet en hoe je je account gestructureerd houdt. Je leert hoe je bijvoorbeeld zoektermen toevoegt om op te bieden en hoe je advertenties gaat palatsen op bepaalde sites of YouTube kanalen. Daarna gaan we over naar het maken van advertenties. Van tekst tot display tot YouTube ads laten we je zien hoe alles werkt.

Blok 3

Advertentieextensies, doelgroepen en biedstrategieën

Nu we de basis hebben behandeld gaan we over naar advertentieextensies, wat uitbreidingen van je advertentieruimte betekent. Ook laten we je zien hoe je zelf doelgroepen maakt en welke standaarddoelgroepen je kunt targeten. Tot slot behandelen we alle biedstrategieën die je kunt inzetten.

Blok 4

Conversieratio en optimalisatie van campagnes

In het laatste blok duiken we in conversieoptimalisatie. Niet onbelangrijk, want hoe hoger je conversieratio, des te minder een conversie kost. Ook leren we je de principes waarmee je continu je campagnes optimaliseert, iets waar de meeste fouten worden gemaakt.

Wie geven de training?

Marc Cornelius

Marc is een Google Ads specialist met vijf jaar ervaring. Op zijn dertiende had hij al een eigen Youtube kanaal met miljoenen views. Dat zorgde toen al voor een online inkomen, wat de zaadjes heeft gepland voor zijn professionele leven. 

Tijdens zijn master studie ging Marc deeltijd in dienst bij een marketingbureau, waar zijn ogen werden geopend. Door online te ondernemen kon hij niet alleen zelfstandig werken, maar ook tegelijk reizen. De perfecte combinatie. 

Marc beheert campagnes voor klanten als The Gift Label en Divoza.com, Eelco De Boer. In totaal beheert hij een ad spend van enkele miljoenen per jaar.

Edwin Dijkstra

Edwin is een marketeer met 15 jaar ervaring. Sinds 2012 managed hij de SEA campagnes voor een select aantal ambitieuze opdrachtgevers. Naast het beheren van de campagnes probeert Edwin continu mee te denken over kansen voor conversieoptimalisatie. 

Niet alleen beheert Edwin campagnes, hij heeft ook heeft meegeschreven aan 19 ISBW online marketing boeken, heeft zelf twee webshops gerund en heeft voor de minor Online Marketing voor de Hanzehogeschool het lesmateriaal voor Google Ads en Analytics verzorgd. 

Onder zijn opdrachtgevers vallen Jellow.nl, NDC Mediagroep, De Hanzehogeschool en Noordhoff Uitgevers.

De eerstvolgende training is op

wordt nader bekend gemaakt
+ (op aanvraag)

DIGITAAL (Tenzij andere coronamaatregelen)

F.A.Q.

Hoeveel kost de training?
De training kost 599 EUR ex BTW.

Hoe lang duurt het?
We zijn twee dagdelen volop bezig met het bijspijkeren van jouw Google Ads-kennis.

Hoe blijf ik na de training goed in Google Ads?
Wij geven je toegang tot onze online cursusomgeving. Hier vind je de gehele training met extra bonussen.

Welke onderdelen ga ik leren in de training?
Google Shopping, Search, Display, Video, Remarketing, Strategie en Doelstellingen.

Is de training digitaal of fysiek?
Momenteel enkel nog digitaal, maar we hopen zo spoedig mogelijk weer fysiek de training te mogen geven.

Hoeveel mensen doen mee met de training?
Maximaal vijf om iedereen zo individuele aandacht te kunnen bieden.

Kunnen jullie ook in-house trainingen geven bij bedrijven?
Ja hoor, neem gerust contact op.

Krijgen deelnemers ook een certificaat na afloop?
Ja!

Vertellen jullie toevallig ook iets over Google Analytics?
Een echte Ads-marketeer moet ook Google Analytics kunnen begrijpen. Dus: ja!

Wat als ik niet tevreden ben?
Dan krijg je je geld terug.

  • Premium Google Ads Training
    599
    • Leer advertenties schrijven die werken
    • Ontdek Google Ads van A tot Z
    • Verken de verschillende mogelijkheden van Google Ads
    • Ontdek hoe je een juiste strategie opzet voor Google Ads
    • Bonus: Google Analytics
    • Bonus: Google Data Studio
    • Bonus: Google Tag Manager